1.000’den fazla iyi iş yaratacak yeni bir reçine fabrikasına harcayabileceğiniz 10 milyar dolarınız olduğunu hayal edin. Ancak topluluğun önde gelen liderleri projenizin hoş karşılanmadığını açıkça belirtiyor.
Ya da İrlanda’nın küçük bir kasabasında bir bileşik fabrikası inşa etmek için birkaç milyon dolarınız var. Orada aile bağlarınız var ve 40 yeni iş ile yerel ekonomiye katkıda bulunmak istiyorsunuz. Ancak bölge sakinleri projeyi durdurmak için tüm siyasi nüfuzlarını kullanıyor.
Bunlar hayali senaryolar değil. Aynı durum 2019’da plastik şirketlerinin başına da geldi. Plastikle ilgili olumsuz kamuoyu o kadar yaygındı ki, bazı topluluklar plastik şirketlerinin iyi işler vaat eden yatırımlarını geri çevirdi ya da en azından durdurmak için mücadele etti.
Şirketiniz plastik pipet veya alışveriş poşeti üretmiyorsa, tek kullanımlık plastik tartışmasının kötü etkilerine karşı bağışık olduğunuzu düşünebilirsiniz. Ancak olumsuz kamuoyu, sektöre ciddi zararlar vermeye başlıyor.
2019’da makine şirketleri satışlarının düştüğünü bildirdiğinde sadece ekonomiyi suçlamıyorlardı. Plastiğe karşı savaştan da bahsettiler.
Plastik endüstrisi buna yanıt verdi. Artık 40’tan fazla şirket Plastik Atığı Bitirme İttifakını destekliyor. Ellen MacArthur Vakfı’nın Yeni Plastik Ekonomisi Küresel Taahhüdünü 400’den fazla kuruluş imzaladı.
Bunun üzerine marka sahipleri plastikler için döngüsel bir ekonomi stratejisi izleme planlarını duyurdular. Çoğu durumda bu, geri dönüştürülmüş plastik kullanımını artırmanın yanı sıra tüm plastik ambalajlarının geri dönüştürülebilir olmasını sağlamak anlamına geliyor.
Bu çabalar başarılı olursa plastik sektörü bundan 10 yıl sonra çok farklı görünecek. Daha iyi bir kamu imajına sahip bir sektör göreceğiz. Sürdürülebilir büyümenin tadını çıkaran bir sektör göreceğiz.
Başarılı olmazlarsa … peki, o zaman sektörün de çok farklı görüneceğini düşünüyorum. Ve pek hoş olmayacak. Statüko bir seçenek değil.
Editörün gündemi
Editör gündemimizi 2001’den beri her yıl Plastics News‘in ilk sayısında yayınlıyoruz ve güvenliğin her şirketin en büyük önceliği olması gerektiğini ısrarla söylüyoruz. Buna, çalışanları güvende tutmak ve tüketicilerin güvenle kullanabileceği ürünler sunmak da dahildir.
Gündemimiz, haftalık görüş yazılarımızın temelini oluşturuyor ve başarılı ve sürdürülebilir bir plastik endüstrisi için bir plan sunuyor. Yeni yılın başlamasıyla birliktePlastics News editoryal gündemini güncelleyip yeniden belirliyor:
• Sektörün plastiğin faydalarını vurgulamak için daha fazlasını yapması gerekiyor. Geri dönüşümü teşvik etmek için daha fazlasını yapmamız gerekiyor. Amerikalılar, sanayinin de teşvikiyle, kullanılmış plastikleri çöpe atma alışkanlığını fazlasıyla rahat hale getirdiler. Artık bu kötü alışkanlık küresel hale geldi.
• Karlılık ve sürdürülebilirlik birbirini dışlayan kavramlar değildir; gerçek sürdürülebilirlik, plastik endüstrisi için uzun vadeli sağlıkla sonuçlanacaktır.
• Tüketiciler, düzenleyiciler ve yasa koyucular, plastikle ilgili sorunları önyargısız bir şekilde ele alma sorumluluğuna sahiptir. Plastik ürünlerin daha az sürdürülebilir alternatif malzemelerle değiştirilmesini teşvik eden yasaklar ve vergilerden vazgeçilmelidir.
• Adillik ve dürüstlük iş ilişkilerinin temel parçaları olmalıdır. Annen iş yapma şeklinle gurur duyar mıydı? Değilse çabalarınızı yeniden değerlendirseniz iyi olur.
• Plastikler çok uzun zamandır bir görüntü sorunu yaşıyor. Sektör, plastiğin faydalarını öne çıkararak yanlış bilgilerle mücadele etmelidir.
• Sürdürülebilirlik bir önceliktir. Şirketler, malzeme seçimi ve enerji kullanımı da dahil olmak üzere kaynak kullanımıyla ilgili kararlar verirken sürdürülebilirliği göz önünde bulundurmalıdır.
• Geri dönüşüm teşvik edilmelidir. Şişe depozito programlarının temiz, değerli bir geri dönüşüm akışının toplanmasında etkili olduğu kanıtlandığından, sektörün eyalet ve ulusal şişe faturalarını desteklemesi gerekiyor.
• Şirketler ve liderleri, kendi topluluklarında ve ticari gruplarda aktif rol almalıdır. Yerel yetkililerin plastik sektörü konusunda bilinçlenmesi gerekiyorry’nin büyüklüğü ve önemi nedeniyle plastiğin önemli bir işveren olduğunu ve yerel, ulusal ve küresel ekonomilere katkıda bulunduğunu biliyorlar.
• Sektörün ortak bir sesle konuşması gerekiyor. Bu, önde gelen ticari birliklerin yanı sıra uluslararası ve bölgesel grupların yanı sıra iş dünyası, tüketici ve çevre kuruluşlarıyla her düzeyde işbirliği yapılmasını gerektirir.
• Serbest piyasa, yaşam standardını yükseltmek, demokrasiyi teşvik etmek ve sıkı çalışmayı ödüllendirmek için en iyi mekanizmadır. Serbest ticaret verimliliği teşvik eder ve dünya çapında istikrara ilham verir. Hükümetin vergi politikaları girişimcileri ve yatırımcıları motive etmeli, sektörün küresel olarak rekabet etmesine ve adalet için çabalamasına yardımcı olmalıdır.
• Plastik sektörünün tüm sektörleri yetenekli çalışanları işe almalı ve elinde tutmalıdır. Bu, adil bir ücret ödemek ve cazip sosyal haklar sunmak anlamına gelir. İyi eğitimli ve esnek bir işgücüne sahip olmak rekabet avantajı sağladığından işverenlerin eğitim ve öğretimi desteklemesi gerekmektedir. İşverenler ayrıca kadınlara yönelik fırsatlar da dahil olmak üzere iş gücündeki çeşitliliği benimsemelidir.