Alet üreticileri tarifeleri geri getirmek için baskı yaparken diğer üreticiler de geri çekiyor

Alet üreticileri tarifeleri geri getirmek için baskı yaparken diğer üreticiler de geri adım atıyor

Washington — Alet yapımı sektörü, Trump yönetimini Çin yapımı enjeksiyon kalıplarına yönelik yüzde 25’lik gümrük vergilerini geri getirmeye ikna etmek için büyük bir kampanya başlatıyor ve bunların bu şirketleri mali açıdan güçlü tutmak için hayati önem taşıdığını söylüyor.

Ancak kalıp üreticileri, gümrüksüz Çin kalıplarının kendi rekabet güçleri açısından eşit derecede önemli olduğunu söyleyen plastik firması Berry Global Inc. ve çeşitli otomotiv kalıpçıları gibi diğer yerli üreticilerden güçlü bir tepki alıyor.

Bir yandan Çin’in adil olmayan ticari uygulamalarına genel olarak meydan okurken, bir yandan da gümrük vergilerinin farklı üretici grupları üzerindeki rakip etkilerini dengelemeye çalışan Trump yönetimi için potansiyel olarak çetrefilli bir soru ortaya çıkarıyor.

Yönetim, kalıp vergilerini ilk olarak Temmuz 2018’de, Pekin ile ticaret mücadelesinin ilk turunda uygulamaya koydu. Ancak çok sayıda şikayetin ardından hızla geri adım attı ve Aralık 2018’de kalıplara ilişkin vergileri bir yıl süreyle büyük ölçüde askıya aldı.

Şimdi, Trump yönetimi, tarifelerin eski durumuna getirilip getirilmeyeceği konusunda Aralık ayı sonunda bir kararla karşı karşıyayken, kalıp üreticileri ABD Ticaret Temsilcisine yorumlar yağdırdı. Kalıp üreticileri bu yıl Washington’dan bir lobiciyi işe almak da dahil olmak üzere çok daha fazla ses çıkarıyor.

Amerikan Kalıp Üreticileri Birliği, 29 Kasım’da ABD Ticaret Temsilcisine resmi yorumda bulundu ve Hollanda, Michigan’daki Tri Tech Tooling Inc. gibi USTR’ye dilekçe veren 150’den fazla kalıp yapım şirketinin de kendisine katıldığını söyledi.

Başkan Michael Bouma, bir başvuruda “Şirketim, tarifelerin 2018 yılının Temmuz ve Aralık ayları arasında yürürlükte olduğu dönemde satışlarda bir artış yaşadı” dedi. “2018 şimdiye kadarki en iyi yılımızdı ve bunun tarifelerden kaynaklandığını düşünüyorum.”

Ancak Bouma, tarifeleri kaldırmanın firma işine mal olacağını söyledi.

“2019’un sonuna yaklaşırken satışlarda yüzde 20’lik bir düşüş göreceğim, bunu doğrudan otomotiv sektörünün 1 Ocak 2019’da tarifelerin kaldırılması nedeniyle yaşadığı iş kaybına bağlayabilirim.” yazdı.

Diğer kalıp yapım şirketleri de Tri Tech’i tekrarlayarak USTR’ye tarifelerin kaldırılmasının ardından kapasite kullanımlarının düştüğünü söyledi.

Bazıları yüzde 60 kapasite aralığında çalıştıklarını, personel sayısının azaldığını, çalışanların haftada 40 saatten az çalıştığını, işe alım ve yatırımların durdurulduğunu söyledi.

Altı aylık tarifeler sırasında işlerin arttığını söylediler— bir şirket USTR’ye, 2018 ortasındaki tarifelerin ilk gününde “yıllardır haber almadığım müşterilerden çağrılar almaya başladığını” söyledi bir ilişkiyi yeniden kazan”  ancak altı ay sonra tarifeler kaldırıldığında bu çağrılar sona erdi.

AMBA, genel olarak kalıp üretim kapasitesi kullanımının yüzde 75 seviyesinde olduğunu ve bunun “Amerikan şirketlerinin mevcut ve gelecekteki yurt içi talepleri karşılama konusunda güçlü bir konumda olduğu” anlamına geldiğini söyledi.

AMBA, geçen yıl tarifelerin yürürlükte olduğu kısa sürede kapasite kullanımının yüzde 77’den yüzde 81’e yükseldiğini, tarifelerin askıya alınmasının ardından ise bu oranın gerilediğini söyledi.

ABD’li kalıp üreticilerinin kaliteyi aşarak Çin’in teslimat sürelerine uyabileceğini savundu ve ABD kalıplarının ulusal ve ekonomik güvenlik açısından kritik öneme sahip olduğunu söyledi.

AMBA’nın genel müdürü Kym Conis, “ABD’deki kalıp üretim tesislerinin sayısının çokluğunun, hariç tutmanın uzatılmasını talep edenlerin Çin’den kalıp ithalatına yurt içi bir alternatifin bulunmadığı yönündeki iddialarını açıkça çürüttüğüne inanıyoruz” diye yazdı.

p>

AMBA, ABD kalıp yapım sektörünün 1.439 şirket arasında 6,4 milyar dolarlık toplam satıştan yaklaşık 500 milyon dolar değerinde kullanılmayan kapasiteye sahip olduğunu söyledi. Sektörde yıllık ortalama 56.203 dolar maaşla 35.000 kişinin çalıştığı belirtiliyor.

Çin ölçeği

Ancak şirketler tarifelere karşı çıkıyor— ya da başka bir deyişle Trump yönetimini yüzde 25 gümrük vergilerini askıya almaya devam etmeye çağırıyor — Çin’deki kalıp atölyelerinin boyutunun onları daha rekabetçi kıldığını söyledi.

ABD’nin en büyük plastik ürün üreticilerinden biri olduğunu belirten Berry Global Inc., USTR’ye, tipik ABD kalıphanesinin önemli ölçüde daha küçük olduğunu, genellikle 15 ila 40 çalışana sahip olduğunu söyledi. Bunun ABD’deki mağazaları genellikle daha pahalı hale getirdiği belirtiliyor.

“Çin’de tipik bir operasyonda birkaç yüz çalışandan binden fazla kişiye kadar çalışan vardır. Çin’de ABD’dekinden önemli ölçüde daha fazla kapasite vardır” dedi Berry. “ABD’li kalıp üreticileri, üretimi artırarak ve müşterilerinin maliyetlerini düşürerek ölçek ekonomisi elde edemedi.”

Berry, 2019 ortalarında RPC Group’u satın almasıyla birlikte yeni satın aldığı Çin kalıp üretim operasyonu da dahil olmak üzere, kendisi için tarifelerden “genişletilmiş bir hariç tutma” talebinde bulunuyordu.

Müşterilerinin ihtiyaçlarının karşılanmasının Çin’in kalıp yapımı endüstrisine erişim gerektirdiğini savunan Berry, “Şirketin işini yüksek riske atmadan kalıpları tamamen ABD’li üreticilerden temin etmek pratik değil” dedi.

Diğer büyük üreticiler de benzer argümanlarda bulundu.

Örneğin Royal Appliance Manufacturing Co., enjeksiyon kalıplama departmanındaki 100 çalışanı da dahil olmak üzere ABD üretimini rekabetçi tutmak için Çin kalıplarına “büyük ölçüde güvendiğini” söyledi.

Otomotiv kalıpçısı Forteq North America Inc. de Çin’de sahibi olduğu bir fabrikadan gelen kalıpların İsviçre merkezli firma için ABD operasyonlarını rekabetçi kıldığını söyledi.

“Kalıplardaki tarifeler yeniden uygulamaya konursa, Forteq America’nın ana şirketi, üretimi ABD’den dünya çapındaki başka bir Forteq şirketine taşımanın maliyet açısından avantajlı olduğuna karar verebilir” dedi. “Bu, ABD’de üretim işlerinin kaybına neden olacak.”

Yanfeng U.S. Automotive Interior Systems LLC’nin ayrıntılı bir dosyasına göre ABD’de daha fazla kalıp tedarik etmek mümkün ancak Çin’deki tedarik tabanının büyüklüğü göz önüne alındığında geçişin tam olarak gerçekleştirilmesi yıllar alabilir.

Geçen yıl kalıplar için 94 ayrı tarife muafiyeti alan şirket, geçen yıl 12-14 kalıp üretimini ABD’deki daha düşük kapasiteli mağazalara taşıma konusunda “bir miktar başarı” elde ettiğini ve daha fazlasını aradığını söyledi .

“Ancak, devam eden bu çabalar başarılı olsa bile, YFAI’nin herhangi bir kaynak kullanımının YFAI’nin Çin’deki mevcut tedarikçi veri tabanı ve kapasitesiyle eşleşmesi için yine de birkaç yıla ihtiyacı olacak” dedi. Belirli istisnalara devam edilmesini istedi.

Mack Molding Co., güç sporları araç üreticisi Polaris Industries Inc. ve Stanley Black & Decker Inc. ayrıca kalıp ithalatının da gümrük vergisinden muaf tutulması yönünde baskı yaptı. Mack, ödediği gümrük vergisinin yaklaşık 100.000 dolarını geri alamadığını belirtti.

Kanada’nın daha büyük açıkları

AMBA, ABD’li kalıp alıcılarının Çin’e karşı hem yurt içinden hem de Kanada gibi diğer ülkelerden iyi alternatifleri olduğunu savundu ve Trump yönetiminin Çin ekonomisindeki “önceki yönetimler tarafından uzun süredir gözden kaçırılan” yapısal zorlukları çözmeye çalışmasını memnuniyetle karşıladığını söyledi.

p>

USTR’ye, çok fazla şirketin fiyata dayalı olarak tarife muafiyeti aradığından ve “hazır olarak bulunabilen ABD veya üçüncü ülke alternatiflerini belirlemek için önemli çaba göstermediğinden” endişe duyduğunu söyledi.

Danışmanlık firması Harbor Results Inc.’in yaptığı bir ankete atıfta bulunularak, ABD’deki kalıp yapım şirketlerinin yüzde 60’ının önceki yıllara kıyasla 2019’da düşük maliyetli ülkelere daha fazla iş kaybettiğini bildirdiği belirtildi.

Tarife mücadelesi Çin’e odaklansa da sektör verileri Kanada’nın ithal enjeksiyon kalıpları açısından çok daha büyük bir kaynak olduğunu gösteriyor.

AMBA, dosyasında 2019’dan Eylül ayına kadar ABD’nin Kanada’dan 685,2 milyon dolar değerinde enjeksiyon kalıbı ithal ettiğini, bunun Çin’den ithal edilen 281,3 milyon doların iki katından fazla olduğunu söyledi. Bu fark önceki yıllarda da benzerdi.

AMBA, ABD’nin Çin ile enjeksiyon kalıpları alanında 2007’de 103 milyon dolar olan ticaret açığının 376 milyon dolara çıktığını belirtti.

Ancak diğer endüstriRakamlar, ABD’nin kalıp konusunda Kanada ile ticaret açığının çok daha yüksek olduğunu gösteriyor. Plastik Endüstrisi Birliği’ne göre, plastik sektörünün geçen yıl küresel kalıp açığı 1,7 milyar dolardı ve bunun 935 milyon doları Kanada’daydı.

AMBA, başvurusunda Kanada’daki açığı ele almasa da Bloomingdale, Illinois’deki kalıp yapım firması Elba Tool Co. Inc., her iki ülkeyi de tehdit olarak nitelendirdi. USTR’ye ABD ve Kanada doları arasındaki farkların işine mal olduğunu söyledi.

Elba, “Çin ve Kanada sahalarındaki oyun sahalarının tekrar dengeye getirilmesi gerekiyor” dedi.