Amaç: Kalıbın kaliteli ürünler üretebilmesini, normal üretime geçebilmesini, kalıbın servis ömrünü garanti edebilmesini ve ürün tasarımının üretim ve kullanım gereksinimlerini karşılayabilmesini sağlamak. Standart, ürün kalitesi, kalıp yapısı, enjeksiyon kalıplama prosesi gereksinimleri vb. açısından kalıplara ilişkin standartları tanır ve kalıp kalitesini buna göre değerlendirir.
1. Kalıplanmış ürünün görünümü, boyutu ve uyumu
1. Ürünün yüzeyinde kusurlara izin verilmez: malzeme eksikliği, yanık, üstte beyaz, beyaz çizgi, tepe, kabarma, beyazlama (veya çatlama, kırılma), kabarma, kırışıklık.
2. Kaynak işaretleri: Genellikle dairesel delikli kaynak işaretlerinin uzunluğu 5 mm’den fazla değildir ve özel şekilli delikli kaynak işaretlerinin uzunluğu 15 mm’den azdır. Kaynak işaretlerinin gücü fonksiyonel güvenlik testini geçebilir.
3. Büzülme: Görünür yüzeyde büzülmeye izin verilmez ve belirgin olmayan yüzeyde (çökme olmadan) hafif büzülmeye izin verilmez.
4. Varyasyon: Genellikle küçük ürünlerin düzlüğü 0,3 mm’den azdır. Montaj gereksinimleri varsa, montaj gereksinimlerinin de garanti edilmesi gerekir.
5. Görünürde hava hattı veya çiçek bulunmamalı ve üründe genellikle kabarcık olmamalıdır.
6. Ürünün geometrik şekli ve boyutsal doğruluğu, resmi ve geçerli çizimlere (veya 3D dosyalara) uygun olmalıdır. Ürün toleransı tolerans ilkesine dayanmalıdır. Şaft boyutu toleransı negatif toleranstır ve delik boyutu toleransı pozitif toleranstır. Gereğince, gerektiği gibi.
7. Ürün duvar kalınlığı: ürün duvar kalınlığı genellikle ortalama bir duvar kalınlığı gerektirir, ortalama olmayan duvar kalınlığı çizimlerin gereksinimlerini karşılamalı ve kalıbın özelliklerine göre tolerans -0,1 mm olmalıdır.
8. Ürün koordinasyonu: yüzey kabuğu alt kabuk koordinasyonu: yüzey yanlış hizalaması 0,1 mm’den azdır, çizilme olmamalıdır ve eşleşen gereksinimlere sahip delikler, şaftlar ve yüzeyler, eşleştirme aralığını ve kullanım gereksinimlerini sağlamalıdır.
İkincisi, kalıbın görünümü
1. Kalıp isim plakası net karakterlerle tamamlanmış ve düzgün bir şekilde düzenlenmiştir.
2. İsim plakası, şablonun yakınındaki kalıp ayaklarına ve referans açısına sabitlenmelidir. İsim plakası güvenilirdir ve soyulması kolay değildir.
3. Müşterilerin isteğine göre soğutma suyu nozulları, su nozullarını yerleştirmek için plastik bloklar kullanmalıdır.
4. Soğutma suyu nozulu kalıp yüzeyinden dışarı çıkmamalıdır.
5. Soğutma suyu nozülünün havşalarla işlenmesi gerekir. Havşa çapları 25 mm, 30 mm ve 35 mm’dir ve açıklığın pahı tutarlı olmalıdır.
6. Soğutma suyu nozulunun giriş ve çıkışı işaretlenmelidir.
7. İşaretin İngilizce karakterleri ve rakamları 5/6’dan büyük olmalı ve konumu, su nozulunun doğrudan 10 mm altında olmalıdır.
8. Kalıp aksesuarları kalıbın kaldırılmasını ve saklanmasını etkilememelidir. Kurulum sırasında, destek ayakları ile korunması gereken açıkta yağ silindirleri, su nozulları, ön sıfırlama mekanizmaları vb. vardır.
9. Destek ayaklarının montajı destek ayaklarından vidalanarak kalıp çerçevesine sabitlenmelidir. Aşırı uzunluktaki destek ayakları, işlenmiş dıştan dişli bir direk ile kalıp çerçevesine sabitlenebilir.
10. Kalıbın çıkarma deliğinin boyutu, belirtilen enjeksiyonlu kalıplama makinesinin gereksinimlerini karşılamalıdır. Küçük kalıplar hariç tek merkez ile dışarı atılamaz.
11. Konumlandırma halkası sabit ve güvenilir olmalıdır. Yüzüğün çapı 100mm ve 250mm’dir. Konumlandırma halkası alt plakadan 10 ~ 20 mm daha yüksektir. Müşteri tarafından aksi talep edilmediği sürece.
12. Kalıbın dış boyutları, belirtilen enjeksiyonlu kalıplama makinesinin gereksinimlerini karşılamalıdır.
13. Kalıbın montaj yönü ön şablon veya arka şablon üzerinde montaj yönünü gösterecek şekilde ok ile işaretlenmeli, okun yanında “YUKARI” olmalı, ok ve yazı sarı renkte olmalı, kelime yükseklik 50 mm’dir.
14. Kalıp çerçevesi yüzeyinde çukurlar, pas izleri, fazla halkalar, su buharı, yağ delikleri vb. ile görünümü etkileyecek kusurlar olmamalıdır.
15. Kalıbın kaldırılması ve taşınması kolay olmalıdır. Kaldırma sırasında kalıp parçaları sökülmemeli ve kaldırma halkası su nozuluna, yağ silindirine ve ön sıfırlama çubuğuna müdahale etmemelidir.
3. Kalıp malzemesi ve sertliği
1. Kalıp kalıbı standarda uygun standart kalıp kullanmalıdır.
2. Kalıp şekillendirme parçaları ve dökme sistemi için kullanılan malzemeler (göbek, hareketli ve sabit kalıp ek parçası, hareketli ek parça, saptırıcı koni, itme çubuğu, geçit manşonu) 40Cr’den daha yüksek performansa sahip malzemelerden yapılmıştır.
3. Kalıp tarafından kolayca aşındırılan plastikler kalıplanırken, kalıplanan parçalar korozyona dayanıklı malzemelerden yapılmalı veya kalıplama yüzeyi korunmalıdır.
korozyona karşı.
4. Kalıplanmış parçaların sertliği 50HRC’den az olmamalı veya yüzey sertleştirme işleminin sertliği 600HV’den yüksek olmalıdır.
4. Çekirdeği çıkarma, sıfırlama, yerleştirme ve toplama
1. Fırlatma düzgün olmalı, sıkışma olmamalı ve anormal ses çıkarmamalıdır.
2. Eğimli üst yüzey cilalanmalı ve eğimli üst yüzey çekirdek yüzeyinden daha alçak olmalıdır.
3. Kayar parçalar için yağ olukları ayarlanmalı, yüzey nitrürlenmeli ve işlem sonrası yüzey sertliği HV700’ün üzerinde olmalıdır.
4. Tüm jakların dönme önleyici konumu olmalı ve her jak numaralandırılmalıdır.
5. Limit mesafesi limit bloğu ile sınırlandırılmalıdır.
6. Geri çekme yayı için standart parçalar kullanılmalıdır. Yayın her iki ucu da cilalanmamalı ve kesilmemelidir.
7. Kaydırıcı ve çekirdek çekmenin bir strok sınırı olmalı ve küçük kaydırıcı bir yay ile sınırlandırılmalıdır. Yayın takılması uygun olmadığında dalga vidası kullanılabilir; silindir çekme çekirdeğinin bir strok anahtarı olması gerekir.
8. Kaydırıcı çekirdeğinin çekilmesi genellikle eğimli kılavuz kolonunu benimser, eğimli kılavuz kolonunun açısı, kaydırıcının kilitleme yüzeyinin açısından 2 ° ~ 3 ° daha küçük olmalıdır. Kaydırıcının stroku çok uzunsa, çıkarma için silindir kullanılmalıdır.
9. Yağ silindirinin çekirdek kısmının uç yüzü kapatıldığında, yağ silindiri kendinden kilitlemeli bir mekanizma ile donatılmalıdır.
10. Büyük arabanın altında araba genişliği 150 mm’den fazla olan aşınmaya dayanıklı plakalar bulunmalıdır. Aşınmaya dayanıklı plakanın malzemesi T8A olmalıdır. Isıl işlemden sonra sertlik HRC50 ~ 55’tir. Aşınmaya dayanıklı plaka, geniş yüzeyden 0,05 ~ 0,1 mm daha yüksektir. Yağ deposunu açın.
11. Üst çubuk seri olarak yukarı aşağı hareket etmemelidir.
12. Üst direğe bir diken ekleyin, dikenin yönü tutarlı olmalıdır, diken üründen kolayca çıkarılabilir.
13. Kriko deliği ile kriko arasındaki eşleşen açıklık, sızdırmazlık bölümünün uzunluğu ve kriko deliğinin yüzey pürüzlülüğü, ilgili kurumsal standartların gerekliliklerine uygun olmalıdır.
14. Ürünler operatör tarafından kaldırılmalıdır.
15. Ürün çıkarıldığında eğimli üst kısmı takip etmek kolaydır ve üst çubuk yivli veya kazınmış olmalıdır.
16. Üst çubuğa sabitlenen üst blok sağlam ve güvenilir olmalı, etrafındaki kalıpsız kısımlar 3° ~ 5° eğimle işlenmeli, alt kısmın çevresi pahlanmalıdır.
17. Kalıp tabanındaki yağ geçiş deliklerinde demir talaşı olmamalıdır.
18. Geri dönüş çubuğunun uç yüzü düzdür ve punta kaynağı yoktur. Embriyo kafasının alt kısmında conta yoktur, punta kaynak yapılır.
19. Üç plakalı kalıp kapısı plakası düzgün bir şekilde kayar ve kapı plakası kolayca çekilebilir.
20. Üç plakalı kalıbın limit çubukları kalıp montaj yönünün her iki yanında düzenlenmeli veya limit çubuklarının operatöre müdahale etmesini önlemek için kalıp çerçevesi dışına çekme plakası eklenmelidir.
21. Petrol yolunun hava yolu düzgün olmalı ve hidrolik fırlatma sıfırlaması yerinde olmalıdır.
22. Kılavuz burcun alt kısmı havalandırılmalıdır.
23. Konumlandırma pimlerinin montajında boşluk olmamalıdır.
5. Soğutma ve ısıtma sistemi
1. Soğutma veya ısıtma sistemindeki tıkanıklıklar tamamen açılmalıdır.
2. Sızdırmazlık güvenilir olmalı ve sistem 0,5MPa basınç altında sızıntı yapmamalı, bu da onarımı kolaydır.
3. Kalıp çerçevesi üzerinde açılan sızdırmazlık oluğunun boyutu ve şekli ilgili standartların gereklerini karşılamalıdır.
4. Sızdırmazlık halkası yerleştirildiğinde tereyağı yayılmalı, yerleştirildikten sonra kalıp yüzeyinden daha yüksek olacaktır.
5. Su ve yağ kanalı ayırıcıları kolay paslanmayan malzemelerden yapılmış olmalıdır.
6. Ön ve arka kalıplar, merkezi su dağıtımı ve yöntemlerini benimsemelidir.
6. Dökme sistemi
1. Kapı ayarı ürünün görünümünü etkilememeli ve ürün montajını karşılamalıdır.
2. Yolluk kesiti ve uzunluğu makul şekilde tasarlanmalı, şekillendirme kalitesini sağlamak amacıyla süreç mümkün olduğunca kısaltılmalı, dolum ve soğuma süresini kısaltmak için kesit alanı azaltılmalıdır. Aynı zamanda döküm sisteminin plastik kaybının da minimum düzeyde olması gerekmektedir.
3. Ön kalıbın arkasındaki üç plakalı kalıp kızağının kısmi kesiti trapez veya yarım daire şeklinde olmalıdır.
4. Üç plakalı kalıbın kapı plakasında bir malzeme kesme kolu vardır, kapı girişinin çapı 3 mm’den az olmalı ve bilye kafasında kapı plakasına girintili 3 mm derinliğinde bir basamak olmalıdır.
5. Konumlandırma halkasının altına bastırılabilen, başsız vidalarla sabitlenebilen veya bir baskı plakasıyla bastırılabilen bilye uçlu çekme çubuğu güvenilir bir şekilde sabitlenmelidir.
6. Kapılar ve yolluklar boyut gereksinimlerine göre işlenmelidir.
çizimlere ve manuel taşlama ve taşlama makinelerine izin verilmez.
7. Nokta kapısı spesifikasyonlara uygun olmalıdır.
8. Yönlendirme kanalının ön kısmında soğuk kavite şeklinde uzatılmış bir kısım bulunmalıdır.
9. Çekme çubuğunun Z şeklindeki ters butonu için yumuşak bir geçiş olmalıdır.
10. Ayırma yüzeyindeki şönt yuvarlak olmalı ve ön ve arka kalıplar yanlış hizalanmamalıdır.
11. Üst çubuktaki gizli kapının yüzeyinde herhangi bir büzülme olmamalıdır.
12. Şeffaf ürünlerin soğuk boşluğunun çapı ve derinliği tasarım standartlarını karşılamalıdır.
13. Malzeme sapının çıkarılması kolaydır, ürünün görünümünde kapı işareti yoktur ve ürün montajında artık malzeme sapı yoktur.
14. Kavisli gizli kapı, kesici ucun iki parçası nitrürlenmeli ve yüzey sertliği HV700’e ulaşmalıdır.
7. Sıcak yolluk sistemi
1. Sıcak yolluk kablolarının düzeni, bakımın kolay yapılabilmesi için makul olmalı ve kablo numaraları birbirine uygun olmalıdır.
2. Sıcak yolluk güvenlik açısından test edilmeli ve toprağa yalıtım direnci 2MW’den büyük olmalıdır.
3. Sıcaklık kontrol kabini, sıcak nozullar ve sıcak yolluklar için standart parçalar kullanılacaktır.
4. Ana bağlantı noktası sıcak yolluğa dişlidir ve bağlanır ve alt yüzey temas halindedir ve sızdırmazdır.
5. Sıcak yolluk, ısıtma plakası veya ısıtma çubuğu ile iyi temas halindedir, ısıtma plakası vidalar veya saplamalarla sabitlenmiştir ve yüzeye iyi yapıştırılmıştır.
6. J tipi termokupl kullanılmalı ve sıcaklık kontrol tablosuyla eşleştirilmelidir.
7. Her bir ısıtma elemanı grubu termokupl tarafından kontrol edilmeli ve termokuplun konumu makul şekilde düzenlenmelidir.
8. Nozül tasarım gereksinimlerini karşılamalıdır.
9. Sıcak yolluk güvenilir bir şekilde konumlandırılmalı, en az iki konumlandırma pimi bulunmalı veya vidalarla sabitlenmelidir.
10. Sıcak yolluk ile şablon arasında termal ped bulunmalıdır.
11. Sıcaklık kontrol ölçerin ayar sıcaklığı ve gerçek ekran sıcaklık hatası ± 5 ° C’den az olmalı ve sıcaklık kontrolü hassas olmalıdır.
12. Boşluk ile nozül arasındaki boşluğa girilmelidir.
13. Sıcak yolluk kabloları paketlenmeli ve bir baskı plakasıyla kaplanmalıdır.
14. Aynı spesifikasyonda açıkça işaretlenmesi gereken iki soket vardır.
15. Kontrol teli kılıflı olmalı ve hasar görmemelidir.
16. Sıcaklık kontrol kabininin yapısı güvenilirdir ve vidalar gevşek değildir.
17. Soket bakalit levha üzerine monte edilmiştir ve şablonun maksimum boyutunu aşamaz.
18. Teller kalıbın dışına çıkmamalıdır.
19. Sıcak yolluk veya kalıbın tamamı tel ile temas eden köşeleri yuvarlatılmış olmalıdır.
20. Kalıp montajı yapılmadan önce tüm hatlar kısa devreden arındırılır.
21. Tüm kablolar düzgün şekilde bağlanmalı ve yalıtım performansı iyi olmalıdır.
22. Şablon takılıp sıkıştırıldıktan sonra tüm hatlar multimetre ile tekrar kontrol edilmelidir.
8. Şekillendirme parçası, ayırma yüzeyi, egzoz oluğu
1. Kalıp ön ve arka yüzeylerinde görünümü etkileyen düzensizlikler, çukurlar, pas ve diğer kusurlar olmamalıdır.
2. Kakma bloğu kalıp çerçevesiyle eşleştirilir ve yuvarlatılmış köşeler 1 mm’den az bir boşluğa sahip olmalıdır.
3. Ayırma yüzeyini temiz ve düzenli tutun, el çarkını taşlamayın ve havadan kaçınmayın ve sızdırmazlık parçası bastırılmamalıdır.
4. Egzoz yuvasının derinliği plastik taşma değerinden az olmalıdır.
5. Eklerin araştırılması ve dağıtımı yerinde, düzgün yerleştirme ve güvenilir konumlandırma olmalıdır.
6. Ek parçalar, ek parçalar vb. güvenilir bir şekilde yerleştirilmeli ve sabitlenmelidir, yuvarlak parçalarda dönme durdurucu bulunmalı ve ek parçaların altına bakır veya demir parça yerleştirilmemelidir.
7. Krikonun uç yüzü çekirdekle tutarlıdır.
8. Ön ve arka kalıpların kalıplanmış kısımlarında alttan kesme, pah gibi kusurlar yoktur.
9. Tendonların çıkışı düzgün olmalıdır.
10. Çok gözlü kalıp ürünleri için sol ve sağ kısımlar simetriktir ve L veya R not edilmelidir. Müşterinin konum ve büyüklük konusunda gereksinimleri varsa, müşterinin gereksinimlerini karşılamalıdır. Genellikle görünümün ve montajın etkilenmediği durumlarda eklenir. .
11. Kalıp çerçevesi kilitleme yüzeyi yerinde olmalı ve alanın %75’inden fazlasına dokunulmalıdır.
12. Üst çubuk yan duvara yakın, kaburga ve çıkıntıların yanında düzenlenmeli ve daha büyük bir üst çubuk kullanılmalıdır.
13. Aynı parça için 1, 2, 3 vb. rakamlar belirtilmelidir.
14. Her temas yüzeyi, ekleme yüzeyi ve ayırma yüzeyi araştırılmalı ve yerinde eşleştirilmelidir.
15. Ayırma yüzeyinin sızdırmazlık kısmı tasarım standartlarını karşılamalıdır. Orta ve alt kalıplar 10~20 mm, büyük kalıplar 30~50 mm olup geri kalan kalıplar hava almayacak şekilde işlenmiştir.
16. Dermatoglif ve kumlama yapılmalıdır.
Müşteri gereksinimlerini verimli bir şekilde karşılayın.
17. İstenilen görünüme sahip ürünlerde, ürünlerin üzerindeki vidaların çekme önleyici tedbire sahip olması gerekmektedir.
18. Derinliği 20 mm’den fazla olan vidalı kolonlar için kaldırma borusu kullanılmalıdır.
19. Ürünün et kalınlığı üniform olmalı ve sapma ± 0,15 mm dahilinde kontrol edilmelidir.
20. Profillerin genişliği dış yüzey et kalınlığının %60’ından az olmalıdır.
21. Eğimli üst kısımdaki ve kaydırıcıdaki ekler güvenilir bir sabitleme yöntemine sahip olmalıdır.
22. Ön kalıbı arka kalıba veya arka kalıbı ön kalıba yerleştirin. Etrafında bir eğim kilidi olmalı ve havayı önlemek için işlenmelidir.
Dokuz, enjeksiyon kalıplama üretim süreci
1. Kalıp, enjeksiyonlu kalıplama üretiminin stabilitesine ve normal enjeksiyonlu kalıplama koşulları aralığında proses parametre ayarının tekrarlanabilirliğine sahip olmalıdır.
2. Kalıp enjeksiyon üretimi sırasındaki enjeksiyon basıncı genellikle enjeksiyon kalıplama makinesinin nominal maksimum enjeksiyon basıncının %85’inden az olmalıdır.
3. Kalıp enjeksiyon üretimi sırasındaki enjeksiyon hızı, üç çeyrek vuruşun enjeksiyon hızı, nominal maksimum enjeksiyon hızının %10’undan az veya nominal maksimum enjeksiyon hızının %90’ından fazla değildir.
4. Kalıp enjeksiyon üretimi sırasındaki tutma basıncı genellikle gerçek maksimum enjeksiyon basıncının %85’inden az olmalıdır.
5. Kalıp enjeksiyon üretimi sırasındaki sıkma kuvveti, geçerli modelin nominal sıkma kuvvetinin %90’ından az olmalıdır.
6. Enjeksiyon kalıplama üretim prosesinde ürünlerin ve nozül malzemelerinin kolay ve güvenli bir şekilde dışarı alınması gerekmektedir (süre genelde 2 saniyeyi geçmez).
7. Insert ürünlü kalıplar için, insertlerin montajı uygundur ve üretim sırasında insertlerin sabitlenmesi güvenilirdir.
10. Paketleme ve Taşıma
1. Kalıp boşluğu temizlenmeli ve pas önleyici yağ ile püskürtülmelidir.
2. Kayar parçalar yağlayıcı ile kaplanmalıdır.
3. Yolluk burcunun girişi gres ile kapatılmalıdır.
4. Kalıp kilitleme plakaları ile kurulmalı ve teknik özellikler tasarım gereksinimlerini karşılamalıdır.
5. Yedek parçalar, yedek parçalar ve sarf malzemeleri ayrıntılı bir liste ve tedarikçi adı ile birlikte eksiksiz olmalıdır.
6. Kalıp suyu, sıvı, gaz, elektrik ithalat ve ihracatında yabancı maddelerin girmesini önleyecek sızdırmazlık önlemleri alınmalı;
7. Müşterinin isteğine göre kalıbın dış yüzeyine boya püskürtülür.
8. Kalıp müşterinin isteğine göre neme, suya ve darbeye dayanıklı ambalajlarla paketlenmelidir.
9. Kalıp ürün çizimleri, yapısal çizimler, soğutma ve ısıtma sistemi çizimleri, sıcak yolluk çizimleri, yedek parça ve kalıp malzemesi tedarikçi bilgileri, kullanım kılavuzları, kalıp test raporları, fabrika muayene sertifikaları ve elektronik belgeler eksiksiz olmalıdır.
Kabul kararı
1. Kalıp bu standardın gereklerine göre kontrol edilip kabul edilmeli ve kabul kayıtları yapılmalıdır.
2. Kabul kararı nitelikli maddelere, kabul edilebilir maddelere ve kabul edilemez maddelere bölünmüştür. Tüm öğeler nitelikli veya kabul edilebilir öğelerse, kalıp niteliklidir.
3. Kabul edilemeyen ürün sayısı: 1 ürün; 1 adet kalıp malzemesi; 4 adet kalıp görünümü; 2 parça ejektör çekirdeği yerleştirme; 1 adet soğutma sistemi; 2 adet dökme sistemi; 3 adet sıcak yolluk sistemi; 3 adet kalıplama parçası; 1 adet üretim süreci; 3 adet paketleme ve taşıma; kalıbın düzeltilmesi gerektiği belirlendi.
4. Kabul edilemez ürünler: 1’den fazla ürün; 1’den fazla kalıp malzemesi; 4’ten fazla kalıp görünümü; 2’den fazla ejektör çekirdeği; 1’den fazla soğutma sistemi; 2’den fazla dökme sistemi; sıcak yolluk sisteminden daha fazlası 3 öğe; 3’ten fazla kalıp parçası; 1’den fazla üretim süreci; paketleme ve nakliye için 3’ten fazla ürün; daha sonra vasıfsız kalıp olarak değerlendirilir.